نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ | Galaxy A31

یکی از گوشی های میان رده جدید و خوش قیمت شرکت سامسونگ که توانسته فروش عالی هم در بازار داشته باشد، گوشی سامسونگ Galaxy A31 است. این اسمارتفون ظاهری جذاب و شیک درد، صفحه نمایشی بزرگ، باتری قدرتمند و قیمتی خوب را ارائه کرده است. به همین جهت می‌تواند برای خیلی از کاربران یک گزینه خرید عالی محسوب شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

مقدمه

سامسونگ به خوبی درک کرده که اغلب کاربران به دنبال خرید اسمارتفون های میان رده و خوش قیمت هستند و شرکت های مثل شیائومی در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کنند و نبض بازار را در اختیار دارند. بنابراین سعی کرده که نوع محصولاتش را در این بخش افزایش دهد. در همین راستا گوشی های میان رده و خوش قیمتی زیادی را روانه بازار کرده است که یکی از آن ها گوشی گلکسی A31 خواهد بود. قیمت Galaxy A31 در مقایسه با مشخصاتی که دارد خوب بوده و همین امر سبب شده که دستگاه به یکی از اسمارتفون های پرفروش و جدید سامسونگ تبدیل شود. اما برای درک بهتر ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون باید به نقد و بررسی گلکسی A31 بپردازیم.

ما برای مدت زمانی در حدود یک هفته این اسمارتفون خوش ساخت را در اختیار داشتیم و برای انجام کارهای روزمره خود از آن استفاده کردیم تا بتوانیم نقد و بررسی کاربردی تری را برای شما عزیزان تدوین و ارائه کنیم. اگر به دنبال خرید گوشی میان رده و خوش قیمت اندرویدی هستید، مطمئن باشید که Galaxy A31 سامسونگ در رده قیمتی خودش یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب است. ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، دوربین مناسب و باتری قدرتمند از ویژگی هایی هستند که در همان ابتدای کار در این گوشی جلب توجه می‌کنند. با فروشگاه اینترنتی فرج زاده و بررسی گلکسی A31 سامسونگ همراه شوید.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی A31 مربوط به ظاهر شیک و جذابش می‌شود که بیشتر نزدیک به سبک طراحی اسمارتفون های رده بالای سامسونگ به نظر می‌آید. قاب پشت گوشی براق بوده و جذابیت خیلی خوبی را ارائه می‌کند و در گوشه سمت چپ و فوقانی آن یک قسمت مربع شکل و مشکی رنگ تعبیه شده که لنز های دوربین اصلی دستگاه در آن جای گرفته‌اند. علیرغم اینکه به نظر می‌آید جنس قاب پشت گوشی شیشه‌ای باشد، اینطور نیست و این قسمت از قاب دستگاه از مواد پلاستیکی خاصی تشکیل شده که براق به نظر می‌آیند. در بررسی گلکسی A31 مشخص شد که قاب پشت گوشی خیلی مقاومت بالایی در برابر تماس با اشیای نوت تیز ندارد و در صورت عدم استفاده از گلس قاب پشت موبایل یا گارد و کیس موبایل ممکن است خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد شود.

از نمای رو به رو هم Galaxy A31 سامسونگ ظاهری جذاب و شیک را ارائه کرده و صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکی که دارد جلب توجه می‌کند. جالب است بدانید طبق آمار چیزی در حدود ۸۴٫۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. در قسمت فوقانی نمایشگر گوشی هم یک ناچ کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به نوعی گوشی از اسکنر داخل ال سی دی بهره‌مند است. در بررسی گلکسی A31 مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد این اسکنر در رده قیمتی دستگاه کاملا مطلوب و مناسب است.

بدنه گوشی Galaxy A31 ابعاد ۸٫۶ در ۷۳٫۱ در ۱۵۹٫۳ میلیمتری دارد و وزن آن حدودا ۱۸۵ گرم خواهد بود. بنابراین وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، بدنه آن نسبتا بلند و ضخیم به نظر می‌آید. ضخامت زیاد بدنه گوشی به دلیل تعبیه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در آن ایجاد شده که در بخش های مرتبط در مورد آن صحبت خواهیم کرد. گوشی از سوکت ۳٫۵ میلیمتری هندزفری بهره‌مند بوده و پورت شارژر آن هم از نوع یو اس بی تایپ سی (USB Type C) خواهد بود. ضمن یک اسپیکر واحد هم در لبه زیرین قاب آن تعبیه شده که کیفیت صدای خروجی مطلوبی دارد.

نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ | Galaxy A31

در مجموع گوشی شاید گوشی کیفیت ساخت معمولی داشته باشد اما از نظر ظاهر و سبک طراحی یک اسمارتفون خوب است و تقریبا حرف های مناسبی برای گفتن دارد. وقتی این گوشی را در دست بگیرید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد و این مساله یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که هر کاربر انتظار دارد در گوشی وی ارائه شود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که گوشی A31 با توجه به قیمت خودش از این بخش نقد و بررسی ما سربلند خارج شده و نمره رضایت بخشی را دریافت می‌کند.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: صفحه نمایش

اگر به گوشی هایی علاقه دارید که صفحه نمایش بزرگ دارند، گلکسی A31 می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد چون پنل نمایشگر آن ۶٫۴ اینچی است! از سمت دیگر این پنل کیفیت مطلوبی هم دارد و این یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی محسوب می‌شود. نوع پنل گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و همانطور که در بخش قبل گفتیم، این پنل چیزی در حدود ۸۴٫۹ درصد از کل مساحت جلوی دستگاه را احاطه می‌کند و در قسمت فوقانی آن یک لنز دوربین سلفی به صورت ناچ نصب شده است. رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ می‌رسد!

پس کاملا مشخص است که صفحه نمایش گوشی باید یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن محسوب گردد چون شما در کمتر گوشی هم رده‌ای این ویژگی های مطلوب را در نمایشگر دستگاه مشاهده خواهید کرد. ضمنا فراموش نکنید قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکنر انگشت کاربر را هم دارد و عملا گوشی از اسکنر انگشت داخل ال سی دی بهره می‌برد. متاسفانه اشاره‌ای به وجود پوشش گوریلاگلس ضد خش روی صفحه گوشی نشده، به همین جهت اکیدا توصیه داریم برای محافظ و مراقبت از آن حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی نمایشگر گوشی نصب کنید. ما در بررسی گلکسی A31 متوجه شدیم که در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است خیلی راحت روی صفحه موبایلتان خط و خش ایجاد شود.

نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ | Galaxy A31

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است؟ با توجه به اینکه نمایشگر دستگاه ابعاد بزرگی دارد و رزولوشن و تراکم پیکسلی مطلوبی را هم ارائه کرده، طبیعتا افرادی که علاقمند وبگردی، تماشای ویدیو و فیلم یا پرسه زدن در یوتیوب باشند، از دستگاه و بکارگیری آن لذت می‌برند. محتوا روی صفحه نمایش این گوشی با شارپنس و شادابی خوبی نشان داده خواهد شد و واقعا از این نظر دستگاه فراتر از قیمت خودش عمل می‌کند. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، گلکسی A31 سامسونگ گزینه خرید خوبی برای شماست. اما یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن صحبت شود. این مساله مربوط به توان تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) می‌شود. خوشبختانه در بررسی گلکسی A31 مشخص شد که پنل گوشی قدرت تولید روشنایی خوبی هم دارد.

بدین سبب شما می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور با تنظیم شدت روشنایی صفحه گوشی بر روی ۸۰ یا ۹۰ درصد بدون مشکل با آن در تعامل باشید و محتوای روی صفحه را ببینید. در صورتی که صفحه گوشی توان خوبی در تولید روشنایی نداشته باشد، استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور و مشاهده محتوای روی صفحه نمایش گوشی دشوار خواهد بود، اما خب این شرایط در گوشی A31 سامسونگ وجود ندارد و قدرت تولید روشنایی پنل نمایشگر ۶٫۴ اینچی این گوشی مطلوب است. در مجموع به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A31 مربوط به صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی می‌شود که از آن بهره‌مند است.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

گوشی A31 محصول ماه مارس (March) سال ۲۰۲۰ است بنابراین جای تعجبی ندارد که از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید ۱۰ بهره ببرد. رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ هم در حالت پیش فرض روی گوشی نصب خواهد بود. پیش‌بینی می‌کنیم گوشی حداقل تا ۱ سال آتی آپدیت های نرم افزاری سامسونگ را دریافت و احتمالا پشتیبانی نرم افزاری از آن تا ۲ سال هم ادامه یابد. اما آیا بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و مناسبی دارد؟ در بررسی گلکسی A31 مشخص شد که بستر نرم افزاری آن در شرایطی که کارهای روزمره و عادی را انجام دهید، عملکرد مطلوبی دارد و هیچ مشکلی در آن ظاهر نمی‌شود.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 طبیعتا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی A31 مربوط قدرت پردازشی و پتانسیل گوشی می‌شود. با توجه به اینکه این اسمارتفون به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت روانه بازار شده، طبیعی است که قدرت پردازشی خیلی بالایی نداشته باشد و نباید از آن سطح انتظار خیلی بالایی داشته باشیم. در قلب گوشی از تراشه Helio P65 مدیاتک استفاده شده که شاید کمی عجیب به نظر برسد، چون سامسونگ خیلی همکاری زیادی با شرکت مدیاتک نداشته و در اغلب مواقع اسمارتفون های خود را به پردازنده های اختصاصی سری اگزینوس خودش یا سری اسنپدراگون کوالکام مجهز می‌کند. پردازنده Helio P65 طی فرآیند ۱۲ نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد.

شش هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری ۱٫۶ گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 بوده و فرکانس کاری ۲ گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی از نظر رم در دو نسخه ۴ و ۶ گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی

مجموعه دوربین اصلی گوشی A31 سامسونگ از چهار عضو یا لنز تشکیل شده که به ترتیب ۴۸ مگاپیکسلی نوع واید (Wide)، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، ۵ مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و ۵ مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره، پانوراما، ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده، HDR و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما همانطور که می‌دانید برای اینکه کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی مشخص شود، صرفا نمی‌توان به اعداد و ارقام روی کاغذ اعتماد کرد و باید در عمل بررسی های لازم صورت پذیرد.

 نقد و بررسی گلکسی A31 سامسونگ: باتری و شارژدهی

یکی از بارزترین ویژگی های گوشی سامسونگ A31 مربوط به باتری قدرتمند و با ظرفیت بالای آن می‌شود. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این اسمارتفون در نظر گرفته شده ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به این امر انتظار داریم که گوشی قدرت شارژدهی و نگهداری شارژ باتری داشته باشد. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از دستگاه تقریبا می‌تواند بعد از یک مرتبه فول شارژ باتری این اسمارتفون برای مدت زمان ۲ روز از آن استفاده کند. اگر سطح کار کردن کاربر کمتر از حد نرمال باشد ممکن است شارژ باتری موبایل وی تا ۵ روز هم دوام بیاورد. بنابراین قدرت خود شارژدهی یکی از ویژگی های عالی و مطلوب گوشی Galaxy A31 خواهد بود.

اما چقدر زمان لازم ست تا این باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی فول شارژ شود؟ گوشی A31 از یک شارژر فابریک ۱۵ واتی بهره می‌برد که اگرچه قابلیت شارژ سریع را ارائه کرده و قدرت خیلی بالایی هم ندارد. در بررسی گلکسی A31 مشخص شد که برای فول شارژ باتری آن با استفاده از این شارژ تقریبا باید حدود ۱۱۰ دقیقه صبر کنید. عموما هم در ۳۰ دقیقه‌ای ابتدایی اتصال گوشی به شارژر، باتری آن تا ۳۰ درصد شارژ می‌شود. پس قدرت شارژدهی باتری گوشی از ویژگی های خوب آن محسوب می‌شود و سرعت شارژ مجدد آن قابل قبول و معمولی خواهد بود.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟