نقد و بررسی شیائومی می نوت ۱۰ لایت

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

نقد و بررسی شیائومی می نوت ۱۰ لایت؛ میان‌رده‌ای با طراحی زیبا و عملکردی قدرتمند

در تاریخ ۳۰ می ۲۰۲۰ شیائومی در رویدادی که به صورت آنلاین برگزار شد سه مدل از گوشی‌های خود را به نام ردمی نوت ۹ نسخه گلوبال ردمی نوت ۹ پرو و شیائومی می نوت ۱۰ لایت رونمایی کرد. هر سه گوشی هم از نظر قیمت و هم از نظر امکاناتی که دارند عالی هستند. xiaomi می نوت ۱۰ لایت نسخه ارزان قیمت گوشی شیائومی می نوت ۱۰ محسوب می‌شود که با لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی خود جنجال زیادی به پا کرد؛ اما این گوشی موبایل نه تنها از نظر دوربین عملکرد عالی را داشته بلکه عملکرد سخت‌افزاری قابل‌توجهی هم دارد.

قیمت شیائومی می نوت ۱۰ پرو و می نوت ۱۰ به نسبت بالاتر است، به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفت تا نسخه لایت این گوشی را با قیمتی کمتر روانه بازار کند. در ادامه به نقد و بررسی شیائومی می نوت ۱۰ لایت خواهیم پرداخت. در واقع بررسی خواهیم کرد که آیا این گوشی میان‌رده در مقابل میان‌رده‌های دیگر موجود در بازار چه نقاط قوت و چه نقاط ضعفی دارد. در ادامه به نقد و بررسی شیائومی می نوت ۱۰ لایت می‌پردازیم.

شیائومی می نوت ۱۰ لایت

طراحی شیائومی می نوت ۱۰ لایت:

طراحی این گوشی نیز واقعاً عالی به نظر می‌رسد و کمی نسبت به نسخه اصلی آن تفاوت دارد. پنل عقب و جلو این گوشی از جنس شیشه گوریلاگلس ۵ بوده که مقاومت قابل‌توجهی دارد. انحنا و زوایای پنل عقب همانند نسخه mi note 10 بوده؛ اما ماژول دوربین آن کمی فرق می‌کند. این بار تمام لنزهای دوربین اصلی در یک ماژول مستطیلی شکل با گوشه‌های منحنی جای داده شده‌اند. حتی فلش نیز در این ماژول جای گرفته است.

این در حالیست که در نسخه اصلی یکی از دوربین‌ها و فلش در خارج از ماژول دوربین‌ها قرار دارد. نمایشگر آنها نیز تفاوتی با هم ندارند و هر دو منحنی بوده و از طراحی ناچ-استایل بهره برده‌اند. ابعاد آن دقیقاً با گوشی اصلی یکیست و هر دو دارای ابعاد ۱۵۷.۸×۷۴.۲×۹.۷ میلی‌متر و نمایشگر ۶.۴۷ اینچی هستند. از نظر وزن از گوشی میان‌رده دیگر شیائومی یا ردمی نوت ۹ پرو سبک‌تر بوده و می‌تواند خوش دست‌تر از آن باشد؛ خصوصاً اگر فردی هستید که دوست دارید با یک گوشی سبک وزن کار کنید باید به این نکته توجه کنید.

دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست واقع شده است. از نظر آپشن‌های رنگی نیز در چند رنگ جذاب عرضه خواهد شد. این رنگ‌ها شامل مشکی، سفید و یک رنگ بنفش خاص است.

نمایشگر شیائومی می نوت ۱۰ لایت:

قبل از اشاره به هر موضوعی باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی میان‌رده را داشته باشید، این گوشی می‌تواند یکی از آپشن‌های بسیار عالی در هنگام خرید گوشی در نظر گرفته شود؛ و دلیل آن هم می‌تواند برخورداری از یک نمایشگر AMOLED باشد. قطعاً یک نمایشگر AMOLED نسبت به پنل‌های ال سی دی ارائه رنگ بهتری دارد؛ گرچه باید رزولوشن را هم در نظر بگیریم. برای مثال ردمی نوت ۹ پرو گلوبال گرچه پنل آن LCD هست، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی آن تفاوت چندانی با پنل گوشی می نوت ۱۰ لایت ندارد. به نظر شما این نمایشگر به چه صورت عمل خواهد کرد.

اگر با گوشی‌های قدیمی کار کرده باشید حتماًٌ این تجربه را داشته‌اید که صفحه گوشی خوانایی لازم در نور مستقیم را ندارد. یک سوال را مطرح می‌کنم، آیا شما از جمله افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط‌های بیرون می‌گذرانید؟ در این صورت، ما به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید گوشی میزان روشنایی آن را هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که روشنایی گوشی شما کافی باشد تا شما بتوانید محتوا را حتی در حضور نور شدید خورشید ببینید.

 

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟