نقد و بررسی تخصصی گوشی اپل آیفون ۱۱

نقد و بررسی تخصصی گوشی اپل آیفون ۱۱

آیفون ایکس آر پس از آیفون SE دومین گوشی مقرون به صرفه ساخت اپل بود که توانست در بازار به موفقیت برسد. پس از آن آیفون ۵ سی (iPhone 5c) در سال ۲۰۱۳ معرفی شد ولی نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق ظاهر شود به همین دلیل طرفداران گوشی‌های ارزان‌قیمت فکر می‌کردند که دیگر قرار نیست شاهد رونمایی از آیفونی باشند که امکانات فوق‌العاده را با هزینه‌ای کمتر در اختیارشان قرار می‌دهد اما با معرفی آیفون ایکس آر در سال گذشته خلاف تمام شایعات به اثبات رسید. امسال هم مدل آیفون ۱۱ آمده تا راه آیفون مقرون به صرفه سال قبل را ادامه دهد.

صرفاً جهت یادآوری اعلام کنیم که آیفون ایکس آر عضو ارزان قیمت خانواده آیفون ایکس اس بود زیرا در آن نمایشگر LCD، دوربین اصلی تک لنزی و باتری بادوام مشاهده می‌شد.

اپل امسال سعی کرده آیفون ۱۱ را با قیمت ۷۰۰ دلاری به فروش برساند و این یعنی ارزان‌ترین گوشی این کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۱۹، از ارزان‌ترین گوشی او در سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۰ دلار کمتر قیمت دارد. خبر خوب دیگر این است که نه تنها هیچ کمبودی در امکانات آیفون ۱۱ به چشم نمی‌خورد بلکه شاهد اضافه شدن چندین ویژگی دیگر نیز هستیم.

بر این اساس، آیفون ۱۱ همان آیفون ایکس آر می‌باشد زیرا در آن نمایشگر ۶٫۱ اینچی IPS LCD با تراکم پیکسلی ۳۲۶ و یک ناچ دیده می‌شود و از فناوری Face ID هم بهره می‌برد. ضمن اینکه مشخصات صفحه نمایش هم تغییری نکرده‌اند بنابراین کنتراست، روشنایی، هپتیک تاچ و . . . برابر با آیفون ایکس آر هستند.

در این آیفون سال ۲۰۱۹ چیپ‌ست A13 Bionic به کار رفته که در دو مدل پیشرفته‌تر یعنی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز حضور دارد. در قاب پشتی این دستگاه نیز همچون دو گوشی برتر، یک لنز به دوربین اصلی اضافه شده که اولترا واید می‌باشد. ضمناً، گزینه‌هایی مانند Crop Out of Frame و ضبط ویدیوهای ۴K نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به آیفون ۱۱ هم آمده و می‌تواند ویدیوهایی به ضبط برساند که کیفیت ۴K داشته و در هر ثانیه ۳۰ تا ۶۰ را ضبط کرده‌اند.

اپل توانسته در این دستگاه بدون افزایش ابعاد یک باتری قدرتمندتر قرار دهد به این ترتیب منبع نیروی ۲۹۴۲ میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر حالا به ۳۱۱۰ میلی‌آمپری تغییر کرده است. لازم به ذکر است که آیفون ۱۱ از شارژر سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند ولی متأسفانه بر خلاف مدل‌های پیشرفته‌تر این قطعه همراه با این دستگاه به فروش نمی‌رسد.

با توضیحات ارائه شده، دوربینی جدیدتر و پردازنده‌ای قدرتمندتر در کنار امکاناتی فوق‌العاده می‌توانند شرایط را برای درخشش دوباره آیفون ۱۱ فراهم کنند. ضمن اینکه نباید از رنگ‌بندی نسبتاً کامل این گوشی که علاوه بر مشکی و سفید و طلایی و نقره‌ای حالا به رنگ‌های سبز و بنفش نیز تولید شده فراموش کنیم.

به علاوه، پوشش ضد آب و ضد خاک و شیشه محافظ که بنا بر ادعای خودِ اپل یکی از محکم‌ترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود نیز دیگر نقاط قوت آیفون ۱۱ هستند.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟